23 februari, 2012

Intryck efter halvtid

Hej!
Nu har jag (Emma) praktiserat här på Funkia i nästan fyra veckor, dvs. halva tiden. Jag har främst varit med och arbetat med skötselplaner för tre fastigheter på Gotland samt arbetat i uppstartsfasen av ett parkförnyelseprojekt i Fittja äng och allt är nytt och intressant!
Det känns som om tiden går alldeles för fort och trots att jag känner mig ganska införstådd med dagsrutinerna på kontoret finns det förstås massa kvar att lära. Det härliga Funkiagänget är i alla fall inte sena med att svara på mina frågor, trots att de alla har mycket att göra. Jag känner mig väldigt välkommen!
Några första intryck i bild:

Många timmars kollektivåkande i veckan men lätt värt för att komma till Nacka strand, som är en ny stadsdel för mig


Har aldrig druckit så många kaffekoppar om dagen - bryggaren går i ett! Trevliga fikan och fredagsöl svetsar arbetsgruppen samman


Gotlands skötselplaner, som har lärt mig mycket!


Söta barn


...och djur på kontoret!


CAD är smart men gör verkligen inte alltid som man vill!
En annan trevlig iakttagelse är att solen skiner, det är
ljust när man kommer till jobbet och nästan ljust när man går härifrån!
Vi alla längtar efter våren - så kom nu!
Tack för denna gång,
Emma Lindman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar